11 Eylül 2013 Çarşamba

Hoşlanmak

Uzun süreden sonra sınav haftası olmadığı halde yazıyorum.Eminim hepiniz balkonumun aşağısında yazı yaz eylemi yapmaktan yorulmuştunuz.Bugunkü yazıda tabii ki yine dünyayı kurtaracağım.Yediğim poğaça kağıdını çöpe götürürken bir kaç milisaniye düşündüm,farklılık yapıp kadın-erkek ilişkileri hakkında yazmaya karar verdim.Öncelikle şunu bir arkadan çalıyoruz ..

Dünyada google'da sayısını aratmaya üşendiğim milyarlarca insan var .Her gün binlercesi doğuyor,okula başlıyor,birilerini beğeniyor,küçükse saçını çekiyor,büyükse iterek çekiyor,sevişiyor,hayal kuruyor,hayal kırıklığı yaşıyor,dediklerine göre aşık oluyor,aldatıyor,aldatılıyor,müzik dinliyor,en sevdiği müzikleri birbirine gönderiyor,beraber dinleyip kendinden geçiyor,ayrıldıktan sonra yalnız dinleyip dinleyip üzülüyor,aralarındaki ilişkiye devleti de dahil edip evleniyor,bazen seviniyor,genelde kötülerden etkilenip iyilerle dertleşiyor,bazen bütün gün plastik plastik gülümsüyor..

Yukarıdaki bahsettiğim milyarlarca insan içinden milyonlarcası belli aralıklarla birilerinden hoşlanıyorlar.Peki iki insanın birbirinden hoşlanmasına neler etki ediyor?Bazılarınız içinden her insan farklıdır,herkes farklı şeyler arar diyecek olsa da ben öyle düşünmüyorum.Ne kadar farklı olsak veya öyle göstermeye çalışsak da genetik olarak  karşı cinste bizi etkileyen özellikler var..

Bunların en basiti hepinizin tahmin edebileceği gibi hoş bir görünüm.Herkes seçenek sunulsa birlikte olduğu insanın güzel yakışıklı olmasını,baktıkça bakası gelmesini tercih ederdi.Ama dediğim gibi güzel görünüş bu özelliklerin en basiti,en sıradanı ;belki de en bayağısı.İnsanlar güzelliği kazanmaz,haketmezler.Kişinin şanslı bir gen havuzundan gelmesi estetik bir görünüm için yeterlidir.Ne acıdır ki çoğu yurdum kızının tek şanssızlığı Slav bir çiftten doğmamış olmasıdır ,neyse ki bizleri etkileyen özelliklerin çoğu hoş bir görünümden öte şeyler..

Hiç birine hoşlandığı insanda ne bulduğunu sordunuz mu? Genelde önce birkaç saniye düşünüp ,cevap bulamayınca soruya tepki gösteriyorlar.Bunun nedeni karşımızdakilerinin davranışlarının bilinçaltımızda başka duygular uyandırması..Kimisi karşısındakinin sessizliğinde huzur bulurken,kimisi karşıdan karşıya geçerken ‘dikkat et araba’ demesinden güven duyar.Dünyadaki çok az ‘en çapkın bakışını takınan erkek’  bir kızı ,çevreyi hiçe sayıp küçük bir çocukla oynayan,saçmalayan ,onu güldüren bir erkek kadar etkileyebilir.Bunun nedeni bazen çocukla oynayan bir erkeğin kadının ödipal sendromundaki babasına duyduğu ilk aşkı uyandırması,bazen de biyolojik olarak kadının aklında çocuk yapabileceği ,güvenebileceği bir erkek profili çizmesidir..

Başka bir örnek vermek gerekirse , çoğu medeni kız kavgacı erkeklerden hoşlanmadığını söylese de,bu biri ona sokaktayken laf attığında gidip laf atanlarla kavga eden erkeği Süpermen olmaktan çıkarmaz.Bunun nedenini anlamak için atom parçalayabilmek gerekmiyor.En güçlü kimseye ihtiyacı olmayan kızlar bile onu seven birinin,korumasından hoşlanır.Hoşlanmamızı sağlayan özellikler olduğu gibi bizi soğutan özellikler de var tabii.Karşımızdaki kişinin eskiden beraber olduğu insanlar hakkında ettiği yaratıcı küfürler,bilinçaltımızda karşımızdaki insanın zamanında kendini böyle insanlar birliktelik yaşamaya değer gördüğünü göstermesi,onu değersizleştirmesi gibi..

          Erkekler olarak iyi ki duygularımızı kızlar kadar göstermediğimiz bir toplumda yaşıyoruz,tırnağı kırıldı diye ağlayan bir erkek görüntüsü hoş olmazdı zaten.Hal böyleyken  bir erkeğin futbol maçı izlerkenki bilinçsiz ,çocuksu,saf gol sevinçleri ya da sol bek oyuncusuna sinirlenip dakikalarca saçma sapan kızması bile kızların, göstermemeye çalıştığımız duygularımızı görmesini sağladığı için içlerinde sempati uyandırır.Çoğu zaman bu sempatiyi ‘azıcık insan olun’ gibi tepkilerle belli edebilirler,bu kafamızı karıştırmasın..


Yani ne kadar olmaya çalışsak da çok da farklı değiliz.Karşımızdaki insanı dünyanın en bulunmaz ,bize en iyi duyguları yaşatan insanı yapan ,bizimle dalga geçen şey aslında bilinçaltımız.Bu yazıyı kenara atın,unutmak istediğiniz biri olduğunda okur ,aslında size o duyguları  yaşattığı için çok da özel olmadığını anlarsınız..

2 yorum:

  1. Peki bir insan, zamanın,şartların ve toplumsal normların hoslanmasina musade etmediği bir kişiden nasıl ve ne gerekçeyle hoşlanmış olabilir?

    YanıtlaSil
  2. Bazı insanlar muhalefet etmek için vardır. Toplumsal normları sorgular, eleştirir ve karşı çıkar. Onlar herkes tarafından sevileni sevmez, sevilmeyeni sever. Herkesin baktığı ama kimsenin görmediği şeyi görebilir.

    YanıtlaSil