Uzun süreden sonra sınav haftası
olmadığı halde yazıyorum.Eminim hepiniz balkonumun aşağısında yazı yaz eylemi
yapmaktan yorulmuştunuz.Bugunkü yazıda tabii ki yine dünyayı kurtaracağım.Yediğim
poğaça kağıdını çöpe götürürken bir kaç milisaniye düşündüm,farklılık yapıp
kadın-erkek ilişkileri hakkında yazmaya karar verdim.Öncelikle şunu bir arkadan çalıyoruz ..
Dünyada google'da sayısını
aratmaya üşendiğim milyarlarca insan var .Her gün binlercesi doğuyor,okula
başlıyor,birilerini beğeniyor,küçükse saçını çekiyor,büyükse iterek
çekiyor,sevişiyor,hayal kuruyor,hayal kırıklığı yaşıyor,dediklerine göre aşık
oluyor,aldatıyor,aldatılıyor,müzik dinliyor,en sevdiği müzikleri birbirine
gönderiyor,beraber dinleyip kendinden geçiyor,ayrıldıktan sonra yalnız dinleyip
dinleyip üzülüyor,aralarındaki ilişkiye devleti de dahil edip evleniyor,bazen
seviniyor,genelde kötülerden etkilenip iyilerle dertleşiyor,bazen bütün gün
plastik plastik gülümsüyor..
Yukarıdaki bahsettiğim
milyarlarca insan içinden milyonlarcası belli aralıklarla birilerinden
hoşlanıyorlar.Peki iki insanın birbirinden hoşlanmasına neler etki ediyor?Bazılarınız
içinden her insan farklıdır,herkes farklı şeyler arar diyecek olsa da ben öyle
düşünmüyorum.Ne kadar farklı olsak veya öyle göstermeye çalışsak da genetik
olarak karşı cinste bizi etkileyen özellikler
var..
Bunların en basiti hepinizin tahmin
edebileceği gibi hoş bir görünüm.Herkes seçenek sunulsa birlikte olduğu insanın
güzel yakışıklı olmasını,baktıkça bakası gelmesini tercih ederdi.Ama dediğim
gibi güzel görünüş bu özelliklerin en basiti,en sıradanı ;belki de en
bayağısı.İnsanlar güzelliği kazanmaz,haketmezler.Kişinin şanslı bir gen
havuzundan gelmesi estetik bir görünüm için yeterlidir.Ne acıdır ki çoğu yurdum
kızının tek şanssızlığı Slav bir çiftten doğmamış olmasıdır ,neyse ki bizleri
etkileyen özelliklerin çoğu hoş bir görünümden öte şeyler..
Hiç birine hoşlandığı insanda ne
bulduğunu sordunuz mu? Genelde önce birkaç saniye düşünüp ,cevap bulamayınca soruya
tepki gösteriyorlar.Bunun nedeni karşımızdakilerinin davranışlarının
bilinçaltımızda başka duygular uyandırması..Kimisi karşısındakinin sessizliğinde
huzur bulurken,kimisi karşıdan karşıya geçerken ‘dikkat et araba’ demesinden
güven duyar.Dünyadaki çok az ‘en çapkın bakışını takınan erkek’ bir kızı ,çevreyi hiçe sayıp küçük bir çocukla
oynayan,saçmalayan ,onu güldüren bir erkek kadar etkileyebilir.Bunun nedeni
bazen çocukla oynayan bir erkeğin kadının ödipal sendromundaki babasına duyduğu
ilk aşkı uyandırması,bazen de biyolojik olarak kadının aklında çocuk
yapabileceği ,güvenebileceği bir erkek profili çizmesidir..
Başka bir örnek vermek gerekirse
, çoğu medeni kız kavgacı erkeklerden hoşlanmadığını söylese de,bu biri ona
sokaktayken laf attığında gidip laf atanlarla kavga eden erkeği Süpermen olmaktan
çıkarmaz.Bunun nedenini anlamak için atom parçalayabilmek gerekmiyor.En güçlü
kimseye ihtiyacı olmayan kızlar bile onu seven birinin,korumasından hoşlanır.Hoşlanmamızı
sağlayan özellikler olduğu gibi bizi soğutan özellikler de var tabii.Karşımızdaki
kişinin eskiden beraber olduğu insanlar hakkında ettiği yaratıcı
küfürler,bilinçaltımızda karşımızdaki insanın zamanında kendini böyle insanlar
birliktelik yaşamaya değer gördüğünü göstermesi,onu değersizleştirmesi gibi..
Erkekler olarak iyi ki duygularımızı kızlar kadar göstermediğimiz bir toplumda yaşıyoruz,tırnağı kırıldı diye ağlayan bir erkek görüntüsü hoş olmazdı zaten.Hal böyleyken bir erkeğin futbol maçı izlerkenki bilinçsiz ,çocuksu,saf gol sevinçleri ya da sol bek oyuncusuna sinirlenip dakikalarca saçma sapan kızması bile kızların, göstermemeye çalıştığımız duygularımızı görmesini sağladığı için içlerinde sempati uyandırır.Çoğu zaman bu sempatiyi ‘azıcık insan olun’ gibi tepkilerle belli edebilirler,bu kafamızı karıştırmasın..
Yani ne kadar olmaya çalışsak da
çok da farklı değiliz.Karşımızdaki insanı dünyanın en bulunmaz ,bize en iyi
duyguları yaşatan insanı yapan ,bizimle dalga geçen şey aslında
bilinçaltımız.Bu yazıyı kenara atın,unutmak istediğiniz biri olduğunda okur
,aslında size o duyguları yaşattığı için
çok da özel olmadığını anlarsınız..

Peki bir insan, zamanın,şartların ve toplumsal normların hoslanmasina musade etmediği bir kişiden nasıl ve ne gerekçeyle hoşlanmış olabilir?
YanıtlaSilBazı insanlar muhalefet etmek için vardır. Toplumsal normları sorgular, eleştirir ve karşı çıkar. Onlar herkes tarafından sevileni sevmez, sevilmeyeni sever. Herkesin baktığı ama kimsenin görmediği şeyi görebilir.
YanıtlaSil