Evet
yine sınav dönemi,yine bir yazı.Sınav dönemi akşamları beğendiğim bir şarkıyı
fizy’den açıp tekrara alıp yazı yazmak kötü bir alışkanlık haline geldi.Bu
akşamki takıntım bu efenim,buyrun dinleyin.
Hani derler ya
‘insanların hayatı kısır döngüdür’,tekrar tekrar aynı şeyleri farklı
insanlarla, farklı yerlerde, farklı zamanlarda yaşayıp ; aynı senaryoya göre,
aynı sürelerde,aynı nedenlerle ,aynı sonuçlarla yaşayıp duruyoruz.Hepsinde de
aklımızda ‘belki bu sefer ?’ sorusuyla ..Ama biz değişmediğimiz zaman, bunun
bebeklere veya zihinsel engellilere oynatılan üçgen ,kare ,yuvarlak
boşluklardan o şekildeki legoları geçirmeye çalışılan oyundan farkı yok
aslında.Sürekli üçgenden kareyi geçirmeye çalışan bizler, ya her seferinde suçu
‘kısmet değilmiş’ diyip kadere atıyoruz ya da o boşluğu artık kıra döke oyunu
bozup saçma ilişkiler yaşıyoruz.
Benim
gözlemlediğim kadarıyla konu, genelde herkesin başından birkaç ‘ağrıkesici’
ilişkiden sonra anlamlı bir ilişki geçmesiyle,bunu sürdürebilenlerin sıkıcı
sıkıcı 120-130 yıllık ilişkilerine devam ederken,beceremeyenlerin ayrılıp
bekarlık sultanlık moduna geçmesiyle başlıyor.
Herkes ayrılınca bunun artık son olduğunu,bir daha kimseyle çıkmayacağını,yalnızken her şeyin yeterli olduğunu söyler.Eminim ya böyle dediniz,ya böyle diyen birini tanıdınız ya da How İ Met Your Mother izlediniz.Aslında ben de ‘özlediğiniz biri yokken yalnızlık çok güzeldir.’ i savunanlardanım.Gel zaman git zaman aradan belli bir süre geçiyor , şeytan o yukarıdaki ‘belki bu sefer? ‘sorusunu yine kulağımıza fısıldıyor.Yine ciddi,gerçek bir ilişki yaşayıp hayatımızı anlamlandırma çabaları başlıyor..Ama dediğim gibi ne biz değişmiş oluyoruz,ne ararken bulacağımız insan diğerlerinden farklı oluyor.Bu arada şarkı değişti.
Herkes ayrılınca bunun artık son olduğunu,bir daha kimseyle çıkmayacağını,yalnızken her şeyin yeterli olduğunu söyler.Eminim ya böyle dediniz,ya böyle diyen birini tanıdınız ya da How İ Met Your Mother izlediniz.Aslında ben de ‘özlediğiniz biri yokken yalnızlık çok güzeldir.’ i savunanlardanım.Gel zaman git zaman aradan belli bir süre geçiyor , şeytan o yukarıdaki ‘belki bu sefer? ‘sorusunu yine kulağımıza fısıldıyor.Yine ciddi,gerçek bir ilişki yaşayıp hayatımızı anlamlandırma çabaları başlıyor..Ama dediğim gibi ne biz değişmiş oluyoruz,ne ararken bulacağımız insan diğerlerinden farklı oluyor.Bu arada şarkı değişti.
Neyse biz yine kendimizi yeni bir
ilişkiye açık hissedip,yeni umutlarla arayışımıza yelken açıyoruz.Goethe’nin
çok sevdiğim bir sözü vardır ‘arayan bulur’,yine buluyoruz birilerini,o sevgi
açlığıyla saldırıyoruz ilişkiye.Bu sefer her şey farklı olacak diye düşünüyoruz
falan derken hoooop,ordayız.Aşk sandığımız şeyin sadece kendimizi değerli
hissetmek için karşı tarafı yüceltmekten ibaret olduğunu anlıyoruz yine aynı
sorunları yaşayıp,aynı sona yaklaşırken..
Gece gece bunları
içinizi karartmak için yazmadım tabii ki
.Demek istediğim şey, insanın bu zaman zaman gelen sevgi
ataklarıyla,kendi arayarak bulduğu insanlar asla doğru kişi olamaz; çünkü zaten
bulduklarımız,aradıklarımız daha önce deneyip de yapamadığımız tipte
insanlardır.O kare o üçgenden geçmez yani,zorlamak sadece bu döngünün bir
tekrarı daha demektir.Peki bu insanlarla olmazsa geriye kimler kalıyor? Biz
halimizden memnunken,yani sevgiye muhtaç değilken ,özellikle aramazken hayatın
bize getirdiği insanlar ..
Kötü yanları arasında
da aramazken bir insanı bulmak zordur.Şöyle yüksek bir yerden kalabalık
şehirlere baktığımda hep korkmuşumdur mesela.Yüksekten değil yanlış
anlamayın,binlerce bina milyonlarca insan arasından o kişiyi bulmak,rastlamak
gerçekten düşük bir olasılık çünkü.Aslında bu çok riskli bir kumar,insan ya
sonsuza kadar bekleme riskini alır ,gerçek olmayan bir ilişki yaşamaz ,ya da
pes edip ihtiyaç duyduğu için birileriyle çıkar,ona katlanır.Herkesin en
korktuğu şey tam olarak hoşlanmadığı biriyle hayatını geçirmektir heralde.Hatta
Barış’la çok yakınımızda pes edip böyle yapan bir örnek var,gerçekten içler
acısı..Sonuç olarak ne derler bilirsiniz ;‘Anlamlı ilişki isteyerek olmaz,anlamlı ilişki istemeyerek olur.’Demedilerse de ben demiş olayım , iyi geceler ..


Öncelikle slm.Sitenizi gezdim dolaştım çok hoşuma gitti emeginize saglık.Sizide ben siteme beklerim hem sitenizi ekleyerek sitenizin reklamını linkini ücretsiz paylaşmış olurum .AYRIYETEN LİNK VE BANNER TAKASI YAPMAK İSTERSEN sitemden veya ysn34ysn34@hotmail.com a-mailden ulaş.
YanıtlaSilwww.sinavdonemi.blogspot.com
Öncelikle slm.Sitenizi gezdim dolaştım çok hoşuma gitti emeginize saglık.Sizide ben siteme beklerim hem sitenizi ekleyerek sitenizin reklamını linkini ücretsiz paylaşmış olurum .AYRIYETEN LİNK VE BANNER TAKASI YAPMAK İSTERSEN sitemden veya ysn34ysn34@hotmail.com a-mailden ulaş.
YanıtlaSilwww.sinavdonemi.blogspot.com